Veelgestelde vragen verhuurservice

Hieronder vind je antwoorden op veel gestelde vragen over het huren van een verhuisbusje met onze verhuurservice. Staat je vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op. We staan altijd voor je klaar om je vragen te beantwoorden.

*Lees altijd onze huurvoorwaarden deze zijn ten alle tijde leidend als er een conflict is tussen de voorwaarden en deze pagina.

Hoe lang is een huurdag?

Een huurdag start om 8.00 uur ’s ochtends en eindigt de volgende dag weer om 07.30 uur. Het voertuig kan eventueel buiten openingstijden worden ingeleverd. Op een zondag start een huurdag om 09.00 uur en eindigt maandag om 07.30 uur.

Kan ik ook voor een paar uur huren?

Ja, je kunt bij ons ook voor een dagdeel huuren. Een tarief voor een dagdeel is alleen mogelijk op doordeweekse dagen van 8.00 tot 12.00 uur, van 12.30 tot 16.30 uur of van 17.00 uur tot de volgende dag 07.30 uur.

Kan ik het voertuig buiten openingstijden terugbrengen?

Ja, dit is mogelijk. Je kunt de sleutels deponeren in de sleutelkluis. Je blijft wel aansprakelijk voor het voertuig totdat een medewerker van Truckit het voertuig heeft gecontroleerd.

Wat moet ik meenemen op de huurdag?

Je neemt als huurder en bestuurder een geldig rijbewijs en een geldig paspoort of identiteitskaart mee. Dit geldt ook voor eventuele extra bestuurders. Daarnaast heb je een pinpas nodig om het huurbedrag en de borg te voldoen.

Wat houdt de borg in?

De borg is een gedeeltelijke dekking van het eigen risico. Verdere informatie over de borgsom vind je terug op de informatiepagina van het voertuig.

Wanneer krijg ik mijn borg weer terug?

Wij doen ons best om binnen 5 werkdagen het restant van de borg terug te storten naar je bankrekening en de eindfactuur te verzenden.

Wat betekent eigen risico?

Alle voertuigen zijn verzekerd voor schade, maar er geldt altijd een eigen risico per schadegeval. Het eigen risico is het deel van een eventuele schade dat voor je eigen rekening komt. Het is bij Truckit mogelijk om het eigen risico te verlagen.

LET OP: Voor bovenhoofdse schade geldt een verhoogd eigen risico dat niet te verlagen is!

Wat is bovenhoofdse schade?

Bovenhoofdse schade is alle schade die aan de bovenkant van het voertuig plaatsvindt (boven 1.90 meter). Hiervoor geldt een verhoogd eigen risico. Het is niet mogelijk om dit eigen risico te verlagen.

Wat zijn de betaalmogelijkheden voor verhuur?

Het huurbedrag en de borgsom kan alleen via pin worden voldaan.

Moet ik het voertuig na afloop aftanken?

Dat is niet noodzakelijk. Je kunt kiezen voor onze aftankservice. Wij tanken je voertuig vervolgens af en verrekenen de brandstofkosten en servicekosten met de borgsom. Je kunt natuurlijk ook zelf je voertuig aftanken.

LET OP: Het is verplicht om in Wageningen af te tanken!

Wat zijn kilometerkosten?

Dat zijn de gebruikskosten voor het voertuig. Deze kosten berekenen wij op basis van het daadwerkelijk aantal gereden kilometers.

Waarom berekent Truckit kilometerkosten?

Bij Truckit hanteren we graag eerlijke prijzen. Dus geen gefixeerde bedragen met verborgen kosten. Je betaalt voor het aantal kilometers dat je daadwerkelijk rijdt. Zo betaal je altijd een eerlijke prijs die vaak ook nog een stuk voordeliger is. Hou er wel rekening mee dat in de kilometerkosten geen brandstofkosten verwerkt zitten.

Kan ik bij Truckit ook kilometervrij huren?

Bij Truckit kun je niet kilometervrij huren. Onze kilometerkosten zijn al ontzettend laag. Ga je lange afstanden rijden raden we je aan contact met ons op te nemen.

Kan ik bij Truckit eenvoudig parkeren?

Ja, dit is mogelijk.

Wat moet ik doen als ik het voertuig langer wil gebruiken?

Neem dan even contact met ons op. Wij kijken vervolgens wat de mogelijkheden zijn.

Kan ik bij het huren van een voertuig op factuur betalen?

Nee, de betaling dient altijd geheel vooraf voldaan te worden.

Welk rijbewijs heb ik nodig?

Voor al onze voertuigen is rijbewijs B voldoende.

Mag ik met het voertuig naar het buitenland?

Ja, je mag met het voertuig naar alle landen in Europa. Voor een extra bedrag per dag krijg je een groene kaart zodat je verzekerd bent en hulp krijgt bij pech. Meer informatie hierover kun je vinden op de informatiepagina van het voertuig.

Moet ik doorgeven dat ik met het voertuig naar het buitenland ga?

Ja, dit is verplicht. Wanneer je dit niet doet, ben je niet verzekerd en krijg je ook geen hulp bij pech.

Heb ik voor het buitenland een persoonsverzekering nodig?

Dat is niet verplicht. Toch adviseren wij altijd om een reisverzekering af te sluiten wanneer je naar het buitenland verhuist.

Mag het voertuig door iemand anders dan de huurder worden opgehaald?

Nee, de huurder dient het voertuig persoonlijk op te halen. Dit geldt ook voor eventuele extra bestuurders.

Mag het voertuig door iemand anders dan de huurder worden bestuurd?

Ja, het is mogelijk om een extra bestuurder op te geven. De extra bestuurder dient wel persoonlijk aanwezig te zijn bij het ophalen van het voertuig in verband met de legitimatieplicht.

Wat houdt de inzittendenverzekering in?

Met de inzittendenverzekering zijn zowel de bestuurder als alle passagiers verzekerd voor letselschade en materiële schade.

Wat houdt de ruit- en bandverzekering in?

Met de ruit- en bandverzekering ben je volledig verzekerd voor schade aan de banden en ruiten van het voertuig.

Wat moet ik doen bij pech of schade?

Bij pech of schade dien je zo snel mogelijk contact op te nemen met ons. Kosten die je maakt zonder met ons te overleggen worden niet door ons vergoed.

Waar kan ik de huurvoorwaarden vinden?

De huurvoorwaarden vind je hier.

Verhuurt Truckit ook verhuisaccessoires?

Jazeker. Standaard worden alle busjes afgeleverd met gratis verhuismaterialen zoals verhuisdekens, spanbanden, meubelhondje en steekwagen.

Kan ik ook een specifiek voertuig huren?

Bij ons huur je een voertuig op basis van categorie. In elke categorie zitten een aantal verschillende merken en type auto's. Het voertuig op de foto's kan dus afwijken van het voertuig dat je meekrijgt.